onsdag 27. mars 2019

Trinn for trinn

Hei!
I ett tidligere innlegg, så viste vi i Scrappelyst frem ett brettekort vi alle tok utfordringen med å lage!

Nå har jeg prøvd å lage en trinn-for- trinn til dere, hvor jeg har tatt utgangspunkt i den som var i bladet Papercraft Inspirations, issue 188 March 2019. I bladet var den i cm, men jeg har også lagt til inch målene i denne tutorialen. 

Håper du får lyst til å prøve den ut! Og bare spør om noe er uklart!



1. Kutt kartong i str 7  1/8 x 7  7/8  (18x20cm)
    Legg kartongen med lengste siden vannrett og lag en brettekant på 3  3/16        (10 cm) opp fra bunnen



2. Brett deretter kortet ditt i to, slik at du finner midten
Kutt deretter i midten opp til brettekanten


3. Deretter skal du kutte litt fra hver side nederst som vist på bildet.
    Kutt av 15/16 (2 cm)



4. Snu kartongen og lag brettekant, som vist på bildet





5. Snu tilbake, og lim sammen de to delene over hverandre

NB! Før du går videre for å lage staffeli-delen, så er det lurt å pynte innsiden!


6. Jeg har valgt å lage staffeli-delen i sirkel form. Lag en kartong som passer til den str du ønsker. Brett i to. Legg diesen litt over brettekanten og kutt ut. Brett ene halvdelen av sirkel og lim på sirkel 3 som vist på bildet. 

NB! Pynt staffeli-delen før du limer den inn i selve kortet!


7. Husk å kun lime den på ene halvdelen!



Nå er kortet ferdig, og du kan pynte de andre sidene!


Jeg har brukt følgende produkter fra Papirdesign:
Mønsterark Ungdommelig PD1900001
Cevron dies PD19299
Konfirmant PD17312
Pengelomme PD18399
Tag PD18415 (som passet perfekt i pengelommen)
Stempel PD17247
Splash dies PD19193




Slik ble min forside!
Her har jeg brukt kakeserviett og en 
Jente dies fra Papirdesign, stanset ut i en meget fin dryssfri glitterkartong fra Best Creation! En kartong som forhandles av Global Hobby og Kunst!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar :)det setter jeg pris på. Ha en fortsatt fin dag :)

Related Posts with Thumbnails