søndag 16. september 2018

Kort med bildehjul

Hei! 
Her har jeg laget ett bursdagskort med mange bilder!  Det ble ett mer personlig kort med en artig vri. Jeg laget ett hjul med bilder som kan man snurre rundt, og i dag vil jeg vise deg hvordan jeg gikk frem for å lage det!


Kortet mitt er i str A5. 200 g kartong i A4 str, som jeg har brettet til A5. 

Du bestemmer selv hvilken str du ønsker bildene i.  
Her har jeg har skrevet de ut i ca 3x2 cm




 
Jeg ville lage snurrehjulet mitt som en slags blomst, men det fungerer fint om du bare vil bruke firkanta rammer bak bildene! Man må bare huske å ikke lage de for store så de ikke overlapper hverandre, når du skal feste de på sirkelen!

Blomsterbladene er stanset ut med "Ramme 1 PD16171". Jeg har også stanset ut to sirkler med diesen "sirkler med bølgekant PD18414. Den minste er nest minste dies og den andre er nest største diesen.



Så er det bare å lime blomsterbladene rundt på den største sirkelen. Deretter legger du den minste sirkelen i midten. Jeg stanset ut enda en sirkel som blomstersenter. Så er det bare å finne en splittbinders og stikke igjennom alle delene i midten. 



Deretter fester du blomsten i det første laget med mønsterark på kortet ditt. Sjekk om kortet snurrer fint! Ikke lim rundt splittbindersen, da denne må snurre fritt.  Et voila, så har du ett bildehjul på kortet ditt!



Jeg var redd for at ett mønsterark ikke var stivt nok til å kunne ligge over bildehjulet, fordi det må være mulig å snurre hjulet uten å subbe borti noe annet. Så jeg valgte å lime på en bit med bølgepapp! (Det fungerer sikkert like greit med kartong) Husk å kun lime i nederste hjørnet, da bildehjulet må snurre fritt under bølgepappen øverst!

Så er det bare å pynte kortet som du ønsker! 






Produktliste:
Ark:
Dies:
Ramme 1 PD16171
Gratulerer med dagen PD16207
Blomster:
Annet:



Håper du ble inspirert til å prøve! Klem fra meg!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar :)det setter jeg pris på. Ha en fortsatt fin dag :)

Related Posts with Thumbnails