torsdag 9. august 2012

Julekort, Tilda med embossede vinger

Det er godt å være i gang med julekortene :) Her har jeg malt Tilda med distress reinkere, og gitt henne noen englevinger! Det bakerste mønsterarket er fra Autenthic. De mønsterarkene er så tykke at de egner seg godt som base til kort, slik jeg har gjort her. Jeg har limt kortet sammen så det ble til en lomme. Jeg har også brukt mønsterark fra summer collection fra Maja design, hvit bølgepapp, osteklut, halvperler, snøkrystallkantpunch fra Tim Holtz. Og ett lekkert stempel med som heter «Notes and Boughs» fra LaBlanche. Disse stemplene er i silikon og kommer ferdig montert på en blokk av foam. Spesielt godt resultat vil du få, hvis du stempler på LaBlanches eget papir.
 Innsiden av kortet ser slik ut. Jeg har brukt det ene vingestempelet på kanten her.

For å lage slike englevinger, trenger du: embossing-pistol, hvit UTEE pulver, stempelpute egnet for embossing(versamark),og vingestempler. Mine nydelige vinger er fra LaBlanche.


Bruk stempelputen på en bit kartong, og hell godt med pulver over. Rist av det overflødige pulveret.


Emboss… Gjør dette minst 2 ganger for at det skal bli tykt og jevnt nok.


Mens embossingen fremdeles er varm(vær rask!), trykk stempelet godt ned.


Da blir det slik, klart til å klippes ut og brukes på ditt prosjekt 



4 kommentarer:

  1. Kjempefint julekort, har produsert julekort hele året jeg :-)

    SvarSlett
  2. Nydelig julekort. Var så flott det du har gjort med vingene.

    SvarSlett
  3. Kjempeflott kort! Det ble så fint med vingene. :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar :)det setter jeg pris på. Ha en fortsatt fin dag :)

Related Posts with Thumbnails